Dorota Brodowska urodziła się w 1954 r. W 1980 roku uzyskała dyplom w pracowni malarstwa Ludwika Maciąga na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Debiutowała wystawą Wszelkie podobieństwo osób i zdarzeń jest czysto przypadkowe w Piwnicy Pod Baranami w Krakowie. W okresie stanu wojennego była organizatorką i uczestniczką wystaw niezależnych i podziemnych. Jest animatorką akcji kulturalnych.

Oprócz malarstwa zajmuje się aranżacją przestrzeni, rzeźbą, scenografią i reżyserią teatralną (m.in. Ostatnie UkrzesłowieniepStrzałka czasu). Jej twórczość często łączy malarstwo i rzeźbę. Do swoich realizacji przestrzennych wykorzystuje nietypowe materiały, np. surowce wtórne. Realizuje projekty z dziedziny grafiki oraz sztuki użytkowej. Brała udział w wielu wystawach polskich i zagranicznych (Niemcy, Belgia, Holandia, Rosja, Francja). Współtworzy galerię NIgdy-Nigdy. Jest autorką scenografii do spektakli Edwarda Wojtaszka Homoseksualista, czyli jak trudno się wyrazić i Cztery bliźniaczkiCopiego (Pracownia Teatr) oraz Parady Potockiego.

Jest autorką wielu wystaw indywidualnych (m.in. A jednak dobrze jest Galeria Brama w Warszawie oraz Galeria Zderzak w Krakowie, Wąż – ZOO Galeria Test w Warszawie, Punkolaże i recyklony – Ogrody Trzeciego Tysiąclecia Sinfonia Varsovia w Warszawie) oraz zbiorowych (m.in. Salon de la Jeunesse Paintures Grand Palais w Paryżu, Arsenał ’88 Hala Gwardii w Warszawie, Świeżo malowane Zachęta w Warszawie, Festiwal Sztuki w Moskwie, Red and White w Warszawie i Amsterdamie, Warschau ’90 Galerie im Alten Kloster w Kolonii, Spotkanie świętych obrazów Muzeum Etnograficzne w Warszawie, Epitafium – siedem przestrzeni Zachęta w Warszawie, instalacja Prometeusz na wystawie Obraz i ruch w Muzeum Kinematografii w Łodzi).